Wednesday, November 23, 2011

yes. gua homesick!


Hari neh, gua rasa sangat sayu. Ok. Korang mesti pelik nape gua tiba-tiba berubah bahasa. Sebelum ni, sopan je. Korang kena sedia faham ye..bila gua berbahasa macam ni maksudnya gua sedang bermonolog sendirian.

Gua teringat da berapa lama gua ta balik desa tercinta. Nasib baek ma abah ta bagi gelaran "anak derhaka" kat gua. Kalau ta, naya gua. Rasa rindu yg amat bila terkenangkan wajah makwe kesayangan gua dan juga pakwe azali gua tu. Dengan diaorg la, gua rasa ta de sifat malu gua..selamba badak je na nangeh kalau da ta tahan sgt.

Kadang-kadang gua rasa bagus gak gua kije kat kampung halaman gua nun. Sekurang-kurangnya pakwe azali gua dan wajah makwe kesayangan gua ada depan mata. Ta de la gua memanjang risau je pikirkan hal deme.

Penyakit sakit rindu neh mmg kalau p klinik pon ta kan ada ubatnya. Pendek kata, doktor pon ta de cara na ubat penyakit homesick neh. Confirm la syllabus pembelajaran doktor neh pon ta de sebut "cara-cara mengubati penyakit homesick". Melainkan kena jugak bergegas balik kampung. Tengok wajah pakwe azali + makwe kesayangan gua. Penyakit homesick neh mmg kerap gak gua kena. Antara simptom yg ketara tatkala gua kena penyakit homesick neh:

**gua akan moody.
**banyak senyap.
**makan ta berapa lalu.
**cepat berair mata masa tgk handset tambah pulak part SMS yg pakwe azali gua anta.
**cepat marah. (ok, yg ni gua tipu je)

Korang boleh bajet sendiri la betapa seriusnya penyakit gua neh. Datang ta mengira waktu dan tempat.



Ok. Gua cool je sekarang. Steady je. Lu org rilex je.







*senyum paksa*


No comments:

Post a Comment