Monday, March 14, 2011

Misi Kenduri Kawen

ini peta perjalanan saya pada 12 - 14 Mac yg lalu.


Fuh. Penat. Kalau da tiba cuti sekolah, mesti la kenduri kawen berderet-deret. Cuti 3 hari ini di isikan dengan menghadiri kenduri kawen sahaja. Pada 12hb Mac (Sabtu) - saya ke Kg Nelayan, Mersing menghadiri majlis persandingan teman pejabat - Mumu. Perjalanan ke sana mengambil masa lebih kurang 6 jam. Enche botak sudah siapkan GPS (google map manual) sebelum perjalanan jauh ini. Bertolak dari KL seawal 7 pagi. Kemudian kami makan pagi di Ulu Bendul sebelum meneruskan perjalanan.

saya yg busan di dlm kereta berjam- jam - maka ini yg saya buat.

semasa di Rompin



hehe. = )

Dari Ulu Bendul, kami melalui jalan ke Muadzam Shah - Endau Rompin - kemudian Mersing. Ini kali pertama dalam hidup saya menjejak kan kaki ke Mersing. Dan kami tiba tepat sebelum majlis bermula. Hebat enche botak punya bajet masa. = )





si dia yg kepanasan


pelamin Mumu




antara hantaran yg ada:
















Mumu dan pasangan.

Destinasi seterusnya, kami ke Cherating demi meraikan hari terchenta si BFF - Sara (Sara merupakan ex batch, ex rumate dan teman opis saya yg kamceng. Dan yg paling penting, kami share tarikh lahir yg sama cuma berbeza dari segi tahun saja)

Kami bertolak dari Mersing pada pukul 2pm, kami tiba di Cherating pada pukul 6pm. Dan pada mulanya, enche botak agak gundah gulana untuk ke pantai Timur memandangkan pada 11 Mac (Jumaat) terjadi nya tsunami di Japan. Maka, kami agak bimbang dengan ombak tsunami yg ada ura-ura akan sampai di pantai timur. Jadi, harus dalam keadaan berjaga-jaga. Tapi, kami cekalkan hati ke sini juga demi big day BFF. Esoknya (13 Mac),kami ke kenduri BFF.

Ini antara gambar yg sempat saya capture kan buat tatapan kalian.



pelamin Sara - OMG! saya sgt sukakan pelamin neh.





antara barang hantaran pihak pengantin:














pulut kuning



dengan pasangan pengantin

Buat BFF - Sara dan Khilmi, saya doakan semoga kalian berdua berbahagia hingga ke akhir hayat, di kurniakan zuriat yg soleh dan solehah.


Saya baru saja pulang dari menghadiri kenduri kawen si teman baek di Cherating, Pahang. Mmg agak penat walaupun bukan saya yg drive. Jadi, masa pun sudah lewat. Esok sudah start kije, mata pun sudah berat. Saya tido dahulu. Selamat malam.


1 comment:

  1. hahaha.. gps manual mmg terbaek!!! even 1st time gi x sesat...weeeeeeee

    ReplyDelete